A világ egyik legismertebb vállalatirányítási rendszere értelemszerűen olyan folyamatokra fókuszál, amelyek a világ összes pontján azonosan működnek. Az országonként eltérő szabályozások miatt területi támogatásként részmegoldások, kiegészítők választhatók a rendszerhez. A MultiSoft a magyar szabályozásnak is megfelelő kiegészítőivel a leginkább időigényes adminisztratív feladatokhoz nyújt megoldásokat.
2013. január 1-től az általános forgalmi adó fizetésére kötelezett adóalanyoknak a korábban megszokott Áfa bevallásukat egy új nyomtatvánnyal kiegészítve kell benyújtaniuk az adóhivatal részére. Az új szabályozás következtében az áfa-bevallás kibővült egy XX65M megnevezésű alnyomtatvánnyal, melynek lapjai kizárólag bizonyos belföldi – egyenes adózású – forgalom részletezésére szolgálnak. A Microsoft Dynamics 365 Business Central vállalatirányítási rendszerhez fejlesztett tételes Áfa riport segítséget nyújt abban, hogy a rendszer partnerenként összesíti a releváns adatokat, megkönnyítve ezzel a felhasználók részére a XX65M nyomtatvány kitöltését. Ezzel időt spórolhat meg, illetve a csökkentheti a hibázási lehetőségek arányát.
A Microsoft Dynamics 365 Business Central alaprendszer nem rendelkezik bér- és munkaügyi modullal. A felhasználó által alkalmazott bérszoftver számfejtési adatait havonta át kell adni a könyvelésnek. BaBér és NEXON bér szoftverek esetén a Bér interfész segítségével automatikusan naplóba tölthetők a bérszámfejtés által szolgáltatott adatok, és ellenőrzés után a szokásos módon könyvelhetők. Így elkerülhető a havonként ismétlődő munkaigényes kézi adatrögzítés.
A vállalkozásoknak a törvényben meghatározottak alapján előzetes bejelentést kell tenniük Európai Uniós termékbeszerzés és értékesítés valamint belföldi nem végfelhasználó részére történő első adóköteles termékértékesítés esetén. Ez a bejelentés az Elektronikus Kereskedelmi és Áruforgalom Ellenőrző Rendszeren (EKAER) keresztül történik, melyhez adatkapcsolatot épített ki a MultiSoft szakértői csapata. A Microsoft Dynamics 365 Business Central vállalatirányítási rendszer és az EKÁER rendszerek között létrehozott kommunikációnak köszönhetően könnyen kinyerhetőek a szükséges adatok, így elkerülhető a hosszadalmas adminisztrációs tevékenység.
A Business Central integrált részeként megvalósított iktató modul segítségével a különböző iratok, bizonylatok is nyilvántarthatóak a vállalatirányítási rendszerben. Például postai ki- és bemenő levelezés, számlák, szerződések. Ezen bizonylat típusok közül a szállítói számlák és jóváírások esetében ezek könyvelésekor a bizonylatokat nem kell ismételten rögzíteni, hanem egyszerűen átemelhetőek az iktatókönyvből. A modul kezelése, funkció billentyűi azonosak a vállalatirányítási rendszer által használt funkciókkal.
A Jet Reports egy üzleti intelligencia és jelentéskészítő eszköz, amely lehetővé teszi, hogy egyszerűen és gyorsan összetett kimutatásokat és jelentéseket készíthessen. A felhasználók a már jól ismert Microsoft Excel felületen készíthetik el ezeket a riportokat a Microsoft Dynamics 365 Business Central vállalatirányítási rendszer adatait felhasználva. Pivot táblák segítségével gyorsan, jól átlátható jelentések és kimutatás-diagramok hozhatóak létre. Első lépésben a Microsoft Excelbe épülő Jet Reports varázslója segítségével a Microsoft Dynamics NAV rendszerből egy munkalapra importáljuk a szükséges adatokat. Ezután mindössze egy általános felhasználói szintnek megfelelő Excel tudás szükséges, hogy jól átlátható és megfelelően formázott jelentéseket és diagramokat készíthessen. Ehhez felhasználható a Microsoft Excel minden eszköze, beleértve a Pivot elemzőeszköz is, aminek segítségével könnyen kezelhetőek az adatokat és egyszerűen létrehozhatóak kimutatás-diagramok is. A kimutatásokat elegendő egyszer elkészíteni, ezután csak egy gombnyomásra működő adatfrissítés szükséges mindezek aktualizálásához.
Környezetvédelmi termékdíj kiegészítésünk csomagolóanyaggal kereskedő cégek számára készült. Segítségével CSK és KT kódok szerint nyilvántartható a termékek és csomagolásuk összetétele, hivatkozási pontok szerint a szerződéses termékdíj átvállalások, a termékdíj raktárak adatai. A program elkészíti azt az alapnyilvántartást, amelyből a termékdíj bevallás összeállítható, a kibocsájtott számlákon megjeleníti a vonatkozó törvény és rendelet szerinti záradékokat. A termékdíj a számlán külön soron is feltüntethető, de beépíthető az árba is. Kezeli az átvállalások különböző fajtáit, a visszaigénylést, a termékdíj raktárba történő szállítást is.
A Magyar Könyvvizsgálói Kamara kialakította a kis-és középvállalkozások könyvvizsgálati tesztelésére és könyvelt adataik archiválására önkéntesen alkalmazható Adatexport útmutatót. Célja, hogy egységes tartalmi és strukturális követelmények megfogalmazásával segítse a kettős könyvviteli programot készítő és értékesítő szervezeteket a könyvvizsgálatoknál önkéntesen alkalmazható főkönyvi tételsor adatexportjának elkészítésében. Ehhez a kezdeményezéshez cégünk is csatlakozott, és elkészítette a Microsoft Dynamics 365 Business Central rendszerből történő exportálás programjait.
MNB árfolyam letöltő alkalmazásunk segítségével időzítetten vagy gombnyomásra töltheti le az MNB hivatalos devizaárfolyamait. Minden olyan vállalatban használható, ahol a számviteli politika az MNB árfolyam használatát írja elő, függetlenül attól, hogy a vállalat milyen pénznemben vezeti könyveit.
A pénztárgép használatára kötelezett, de a nyugtaadás helyett számlát kibocsátó vállalkozásoknak 2015. január 1-től havi bevallást kell küldeni elektronikusan az adóhatóságnak. A bevallást az ÁNYK nyomtatványkitöltő programjával a PTGSZLAH adatlapon kell benyújtani. A havi rendszerességű adatszolgáltatás többletfeladatot jelent a vállalkozók számára, melynek elvégzését szeretnénk a felhasználóink számára könnyűvé és egyszerűvé tenni. Ezért elkészítettük a MultiSoft házipénztárhoz kapcsolódó adatexportálást biztosító programot.
A Power BI egy olyan üzleti intelligencia és jelentéskészítő megoldás melynek segítségével látványos elemzések készíthetők a vállalatnál alkalmazott informatikai rendszerekből nyert adatokból. A megoldás bármiféle egyedi fejlesztés nélkül, közvetlenül tud kapcsolódni vállalatirányítási, CRM és egyéb rendszerek adatbázisaihoz. Így például teljes körűen együttműködik a Microsoft Dynamics 365 online rendszerrel is. A Power BI jelentései és kimutatásai azonnal jelzik a fontos mutatószámokat, állapotokat, trendeket, ezáltal a vezetők számára megadják akár az azonnali beavatkozás lehetőségét, vagy alapját képezhetik a hosszú távú döntések meghozatalának. A Power BI üzleti elemzőszolgáltatásával irányítópultokon keresztül jelenítheti meg az adatait, amelyek akár több rendszerből vett adatokból készített vizuális elemeket és mutatószámokat tartalmaznak. Ezáltal a vállalkozással kapcsolatos információk összesítve tekinthetők meg. A Power BI szolgáltatásai: Power BI, Power BI Desktop és Power BI mobilalkalmazás iOS, Android és Windows rendszerhez. Az alkalmazás további előnye, hogy számos online szolgáltatáshoz -, mint pl. Microsoft Dynamics 365, MailChimp, Azure, Google Analytics, stb. – előre definiált dashboard-okat tartalmaz, így az adtabázis összekötések beállításával azok azonnal használatba vehetők. A rendszerrel alapból szállított irányítópultok természetesen továbbfejleszthetőek, módosíthatóak, bővíthetőek az egyedi ügyfél igények alapján.
Tulajdonképpen kevés olyan ország van a világon, ahol ennyi pénzügyi , illetve kereskedelmi adminisztrációs szabályozás lenne, mint hazánkban. Valójában nem is szabályok száma, hanem inkább a különbsége miatt érezheti itthon magát túlterheltnek egy pénzügyi adminisztrátor. Míg a Föld túloldalán már szinte nem is ismerik a papír alapú blokkot, addig Magyarországon az adóhatóság tömérdek feladattal terheli a az adminisztrátorokat. A következő alkalmazások, illetve add-on-ok felgyorsítják a munkafolyamatokat és papír munka csökkentésével megbízhatóbbá teszik a pénzügyi adatbázisokat, jelentéseket, bevallásokat.
Az alap Microsoft Dynamics 365 Business Central vállalatirányítási rendszer nem biztosítja a magyar bankok többsége és a rendszer közötti kommunikációt, ezért ezt a műveletet egy külön add-on biztosítja. A banki modul lehetőségeinek teljes kihasználásához szükséges, hogy a számlavezető fiókkal elektronikus kapcsolat legyen, és a bank által biztosított program telepítve legyen. Elektronikus kapcsolat nélkül a modul csak korlátozottan használható. Az adatok áramlásának egyik iránya a Dynamics rendszerből a banki kommunikációs modul felé működik, amelyben a banki utalások előkészítése után átkerülnek az adatok a banki interface rendszerbe. Az átutalások készítése történhet önműködően, a kiegyenlítetlen érvényes utalandó számlák alapján, vagy kézzel egyenként rögzítve az adatokat. Az elkészült utalások kinyomtathatók, vagy csomagolva a számlavezető fiókhoz továbbíthatók, a bank által adott program segítségével. Elektronikus kapcsolat nélkül természetesen csak a nyomtatás lehetséges. Az adatáramlás másik iránya a bank által küldött kivonatok feldolgozása. Ez természetesen csak elektronikus kapcsolat esetén lehetséges. Az időközönként lekért kivonatokat felolvassa, feldolgozza a modul. A kétséges eseteket (ismeretlen partner stb.) felajánlja kézi javításra, majd (önműködő vagy kézi) ellenőrzés után a pénzügyi rendszer felé továbbítja. Ezáltal nem kell a banki kivonatokat a pénzügyi rendszerben kézzel rögzíteni. A harmadik lehetőség, amennyiben a számlavezető bank ezt biztosítja, a devizaárfolyamok feldolgozása. A bank által küldött elektronikus árfolyam-információkat a deviza modul felé továbbítja. Amennyiben a bank a deviza-információkat naponta közli, a devizás tranzakciók kényelmesen, mindig a legfrissebb árfolyamokkal bonyolíthatóak.
A Microsoft vállalatirányítási rendszerben a könyvelési pénznem szabadon megválasztható, tehát nincs elvi akadálya annak, hogy könyveinket euróban vagy más devizában vezessük. Nem szabad viszont arról megfeledkezni, hogy az adózási kötelezettségünknek forintban kell eleget tennünk, ami az adózáshoz szükséges nyilvántartások forintban történő vezetését is magában foglalja. Ezt úgy tudjuk biztosítani, ha a másodlagos jelentés pénznemnek a forintot állítjuk be. Ezeken felül még szükséges néhány kiegészítés, amelyek biztosítják az előírásoknak való megfelelést.
>> Nem forintos kimenő számlákon az ÁFA forintban történő feltüntetése
>> Nem forintos bejövő számlákon az ÁFA árfolyam kényelmes megadása
>> ÁFA-analitika riport másodlagos pénznemben (forintban)
>> Tételes ÁFA riport másodlagos pénznemben (forintban)
>> Intrastat bevallás másodlagos pénznemben (forintban)
Fontos információ még, hogy nem forintos könyvvezetésnél olyan főkönyvi számláknál is jelentkezhet árfolyam-különbözet, ahol erre forintos könyvelésnél nem is gondolnánk. Ezeket úgy lehet kezelni, hogy “szállítói” analitikát kapcsolunk ezekhez a számlákhoz.
E-számla bővítmény segítségével lehetőség van külön fejlesztés nélkül, egy sztenderd Microsoft Dynamics 365 Business Central add-ont megvásárolva hitelesített, időbélyegzővel ellátott számlát, illetve másodbizonylatot kiállítani. Az elektronikus számlakibocsátás lényege, hogy a számla papírra nyomtatás helyett elektronikus úton kerül kibocsátásra és továbbításra, egyszersmind a befogadó és a kiállító is elektronikus formában tárolja a bizonylatot. Az e-számla olcsóbb, gyorsabb, pontosabb, egyszerűbb és ellenőrizhetőbb. Akár 70%-os megtakarítás realizálható a számlánként átlagosan felmerülő 400 Ft-os kiállítási, nyomtatási, postázási, nyomon követési és egyéb költségeken. Akkor is jelentős megtakarítások érhetőek el, ha partnerek még nem állnak készen elektronikus számla befogadására, mivel a teljes e-számla megoldás díjánál kedvezőbb áron lehetőség van csak a másodbizonylat elektronikus előállítására és tárolására, illetve a beérkező szállítói számlák ilyen típusú feldolgozására. Microsoft Dynamics 365 Business Central vállalatirányítási rendszerhez kialakított e-számla bővítményt az ország első, és legnagyobb elektronikus hitelesítés-szolgáltatójával együttműködve alakítottuk ki. Ügyfeleinknek a Netlock Kft. tanúsítási szolgáltatását ajánljuk dokumentumaik hatályos jogszabályi környezetnek megfelelő hitelesítéséhez és archiválásához.
A Business Central vállalatirányítási rendszerhez a MultiSoft saját fejlesztésű horizontális megoldást fejlesztett, mely a pénztári készpénzforgalmat támogatja. A házipénztár bővítmény hazánkban már több mint 120 hazai vállalatnál, több mint 1300 felhasználó napi munkáját segíti. A modul használatának előfeltétele a Microsoft rendszer Pénzügy modul megléte.
Főbb funkciói:
>> kivételi, bevételi pénztárbizonylat készítése, nyomtatása;
>> napi pénztárnyitás és -zárás;
>> riportok: időszaki és utólagos;
>> pénztárnapló;
>> forgalom- és címletjegyzék;
Tulajdonságai:
>> könyvelői és pénztárkezelői feladatok szétválasztása >> több pénztár kezelése egyszerre >> valutás pénztárak és átlagárfolyam kezelése >> címletezés kezelése valutás pénztáraknál is >> pénztárak felhasználókhoz köthetők >> jogcímek kezelése >> vevői/szállítói számlák közvetlenül kiegyenlíthetők >> sztornírozás, jogcímek, utólagos kontírozás, pénztárzárási időszak, dolgozók, stb.
Kérjen személyes konzultációt!
A Microsoft Dynamics 365 Business Central / NAV vállalatirányítási rendszer egyre komplexebb megoldást jelent kereskedelmi, a gyártó vagy szolgáltató iparágakban. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy gyakorlatilag nincs két azonos rendszer, még akkor sem, ha a rendszerek építőelemei megegyeznek. A konzultáció lehetőséget biztosít számunkra, hogy az adott vállalati igényeknek megfelelő, testreszabott megoldás implementációját mutathassuk be, illetve hogy a rendszer iránt érdeklődők részletesebb képet kapjanak az iparági követelményeknek megfelelően.