Miben különbözik a Business Central a Dynamics NAV-tól?

Az első kiadás 1987-ben jelent meg, a Microsoft 2002-ben fel is vásárolta, most pedig már Business Central néven fut. Ez a Dynamics NAV a Microsoft egyik legtermékenyebb szoftvercsomagja, amely több mint 110 000 telepítéssel rendelkezik világszerte. A NetSuite és az Acumatica versenytársait felülmúlva a Microsoft évente több mint 1 milliárd dollárt fektet be a platformra irányuló kutatás és termékfejlesztés területén.

A kis- és középvállalkozások számára tervezett helyszíni alkalmazásként most már számos olyan telepítési lehetőség áll rendelkezésre, amelyek a priváttól a nyilvános felhőig terjednek. Mindezeket úgy tervezték, hogy zökkenőmentesen működjenek más olyan Microsoft-alkalmazásokkal, mint a Dynamics 365 for Sales, az Office 365 és a Power BI .

A Microsoft célja a Business Central átmenettel, hogy a cégeket egy legújabb technológiákat felvonultató megoldás vezesse és támogassa a saját digitális transzformációjukban, mindezt garantáltan biztonságos környezetben.

Új recept, jobb folyamatok
A Business Central a következőket nyújtja a Dynamics NAV-hoz képest:

  • Szorosabb integráció más Microsoft-alkalmazásokkal, a hagyományos siló-rendszer nélkül, amelyek akadályozzák a hatékonyságot
  • Teljeskörű betekintés a vállalkozás folyamatkezelésébe valós idejű adat- és üzleti elemzéssel- a beágyazott Power BI segítségével
  • Egyszerű frissítés kétévenkénti nagyverzió kiadási terminusokkal
  • A munkafolyamatok létrehozása és automatizálása a Microsoft Flow segítségével a hatékonyság növelése érdekében
  • Zökkenőmentes adatmegosztás a Microsoft CRM platformmal, a Dynamics 365 for Sales termékkel

Dynamics NAV vs. Business Central: Mi a különbség?

Őszintén szólva, az új Dynamics 365 Business Central tartalmaz rengeteg funkcionalitást, amit a Dynamics NAV is kínál. Tehát, ha a funkcionalitás szinte azonos, akkor miért érdemes már most frissíteni?
  • Licencelési opciók: A Business Central licencet havi előfizetésként vagy folytatólagos licencként lehet igénybe venni.
  • Hosztolási opciók: A Business Central mind felhőalapú SaaS-megoldásként, mind pedig hosztolt megoldásként érhető el, míg a Dynamics NAV csak arra ad lehetőséget, hogy a megoldást adatközpontban vagy saját kiszolgálón használja, de nem tiszta felhőben.
  • Egyszerű frissítések: A Business Central szolgáltatással a környezet automatikusan frissítéseket hajt végre a hátterében kétévenkénti kiadási cikluson keresztül. A harmadik féltől származó kiegészítők vagy egy testreszabott környezetet – a fejlesztéseknek köszönhetően – nem zavarják ezt a folyamatot. A Dynamics NAV esetében ez akár hónapokig tarthat függően a környezet komplexitásától.

Licensz változás

2018. októberben a Microsoft bemutatta a Dynamics NAV termék utódát, a Dynamics 365 Business Central-t, 2019. április 1-jén pedig leállította a Dynamics NAV 2018 új licenszként történő értékesítését.

Konzultáció támogatás átváltás

Kérjen személyes konzultációt!

Amennyiben Ön Microsoft Dynamics NAV felhasználó, akkor itt bővebb információt és támogatást kérhet az átváltáshoz.

Shadow
Slider

A változás, amit észre sem fog venni.

A MS Dynamics 365 Business Central-ra történő átváltás gyakorlatilag észrevétlenül történhet meg minden felhasználó számára. Talán csak annyit vesznek észre, hogy jobb lett, mint volt.

5 érv a Business Central-ra váltás mellett

Új felhasználói felület

A Business Central egy modern, intuitív, de testreszabható és alapvetően ismerős felületet alkalmaz – akár csak többi a Microsoft termékben, melynek célja, hogy egyesítse az összes Dynamics 365 termék megjelenését.

Mobilalkalmazás

A Business Central alkalmazás teljesen fel van készítve arra, hogy a felhasználók több platformon keresztül is hozzáférjenek a gazdag funkcionalitáshoz : Windows, iOS és Android asztali számítógépek, telefonok és táblagépek.

Integráció más Microsoft szolgáltatásokkal

A felhőalapú Business Central zökkenőmentesen működik nemcsak más Dynamics 365 alkalmazásokkal, hanem az Office 365, a PowerApps, a Microsoft Flow és a Power BI rendszerekkel.

Az új alkalmazás kiterjedt integrációval is rendelkezik az Outlook alkalmazással, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az üzleti központ árfolyamait használhassák a beérkezett üzeneteikből, beleértve az e-mailek tartalmán alapuló árajánlatokat és számlákat.

Beépített intelligencia
A Business Central a Microsoft AI és gépi tanulás fejlesztéseiből is jókora előnyre tett szert. Az intelligencia funkciók lehetővé teszik a szervezetek számára, hogy pontosabb előrejelzéseket, jobb következő lépéseket javasoljanak és mélyebb, értékesebb analitikai ismereteket kapjanak.

Egyszerű testreszabási és bővítési lehetőségek

A Business Central ügyfél-vizuális tervezője segít a felhasználóknak abban, hogy megoldást találjanak az egyedi üzleti igényeik kielégítésére. A PowerApps és a Microsoft Flow is elérhetővé teszi az egyéni üzleti alkalmazások és munkafolyamatok létrehozását a Common Data Service alkalmazásai számára.

Bővebb információkért keresse szakértőinket!